דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פינוי בינוי 

מאת    [ 21/03/2011 ]

מילים במאמר: 330   [ נצפה 2925 פעמים ]

פינוי בינוי הוא סטטוס של קרקע שמשמשת למגורים. משמעות המושג היא שאותה קרקע, שהוכרזה כשטח פינוי בינוי, מיועדת לפינוי התושבים, הריסה ובנייה מחדש.

ההחלטה על הכרזה זו יכולה לנבוע מסיבות שונות. בדרך כלל אזור שיוכרז כשטח פינוי בינוי הוא אזור דליל מבחינת תושבים, כאשר המגמה היא ציפוף הערים. סיבה נוספת הינה אזור הנחשב חלש מבחינה סוציו-אקונומית – חברתית, במטרה לבנות מתחם בעל תשתיות חדשות ולשפר תדמית של עיר מסוימת.

פיצוי התושבים

תהליך פינוי בינוי כרוך בפינוי התושבים בהסכמתם הבלעדית, המושגת לרוב על ידי פיצוי, בדרך כלל דירה במתחם החדש. לעיתים, יקבלו התושבים כבר בתחילת הפרויקט ערבות בגובה שווי הדירה החדשה, דמי שכירות מלאים למשך תקופת הבניה, והטבות נוספות. על מנת לאפשר הסכמים כאלה נהנים היזמים מזכויות יתר של בניה ופטור מתשלומי מיסים שונים. כך, מקלה המדינה על ההתקשרות וההגעה להסכם בין יזמים לבין התושבים.

פינוי בינוי בחוק

ההכרזה על פינוי בינוי מעוגנת בחוק בישראל. על פי החוק, לטובת ההכרזה נדרש רוב גורף של 80% מדיירי המתחם. כאשר ישנו רוב כזה, אל מול התנגדות של דיירים יחידים, מטיל החוק על הדייר המסרב את האחריות להפסדים שעלולים להיגרם לכל שאר הדיירים בעקבות אי-ביצוע היוזמה.

משמעות הדבר היא שאם התנגדות הדיירים אינה מוצדקת, כלומר התהליך הוא מסודר, יש את הערבונות והביטחונות הדרושים והרווח לכלל הדיירים ברור, יכול הרוב לתבוע תביעת נזיקין את אותם דיירים. בד"כ הגשת תביעה כזאת מספיקה על מנת לשכנע את הדיירים הסרבנים. החוק נועד למנוע מצב שבו פרויקטים כאלה יתעכבו או יתבטלו בגלל סרבנות של אדם בודד, מה שעלול לעכב התחדשות ופיתוח של שכונות שלמות.

בתביעות שונות שהוגשו בשנים האחרונות כנגד דיירים סרבני פינוי בינוי נפסקו פיצויים לטובת התובעים, תוך הכרזה של בית המשפט שהפיצויים לא ישולמו במידה והדיירים יחזרו בהם מהסירוב. ישנה טענה שבהחלטות כאלה עיקר בית המשפט את חוק פינוי בינוי, בעיקר מפני שדיירים יודעים שהם יכולים לסרב בלי לשלם על כך מחיר, גם במקרה שבו יפסידו בתביעה.

 

חברתנו מתמחה בניהול יעוץ והכוונה בכל השלבים ב פינוי בינוי: שלב התכנון ראשוני, הגשת תוכניות לרשויות, במסלול הראשות או משרד השיכון כמתחם פינוי בינוי. בראש החברה להתחדשות עירונית לישראל מכהן עמי (עמוס) כחלון, מי שהקים בשיתוף הגורמים הרלוונטיים כגון :נציגי משרד השיכון, הועדות המחוזיות ומשרד הפנים (מדינת ישראל) , את מנהלת פינוי בינוי הראשונה בישראל. יחד למדו איך בונים פרויקט שיקום שכונות למטרת פינוי בינוי, ויאמר כי בזכותו הוקמה שכונה חדשה בקריית אונו כפינוי בינוי . חברתינו לא מייצגת את הקבלן אלה את הדיירים בלבד. החברה להתחדשות עירונית ת.ד 797, קיראון, קריית אונו 55010 מתמחה ב פינוי בינוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב